22 مکان دیدنی شهر آنکارا

donya-k

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
1
محل تبلیغات شما
2
محل تبلیغات شما
3
محل تبلیغات شما

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

برگ گرافیک

22 مکان دیدنی شهر آنکارا
بازديد : 71

1-ارگ آنکارا

ارگ آنکارا یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری آنکارا می باشد. زیر بنای ارگ آنکارا توسط غلاطیه ایها بر روی یک رخنمون گدازه مهم بنا شد و توسط رومی ها تکمیل شد. رومی های شرقی و سلجوقی ها بازسازی ها و الحاقاتی را انجام دادند. ناحیه اطراف و داخل ارگ که قدیمی ترین بخش آنکارا است و حاوی بسیاری از نمونه های ظریف معماری سنتی است. همچنین نواحی سر سبزی برای استراحت وجود دارند. منطقه آنکارا در زمان هاتی ها و هیتی ها حدود ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد، مهد شراب بوده است. بسیاری از خانه های باز سازی شده سنتی ترکیه در محوطه ارگ با تبدیل شدن به رستوران هایی که غذاهای محلی و بین المللی و شراب سرو می کنند، زندگی جدیدی را پیدا کرده اند.

 

2- کوه الما داغ

از تفریحات زمستانی آنکارا، کوه الما داغ (با ارتفاع ۱۸۵۵ متر)، در ۲۳ کیلومتری شرق آنکارا ست؛ که از بیشتر مناطق شهر قابل مشاهده است. اولین بارش برف بر روی کوه، خبر از آغاز زمستان و شروع فصل اسکی و ورزش های زمستانی ترکیه میدهد، که می توان از انجام آن ها در این مرکز تفریحی دلپذیر لذت برد.

 

3- چشمه های گرم آب معدنی

شش چشمه گرم آب معدنی در آنکارا وجود دارند، کیزیلجا حامام کاپلیجا در ۸۰ کیلومتری به سمت شمال، هایمانا کاپلیجا در ۷۲ کیلومتری به سمت جنوب و به سمت شمال غرب در ۵۷ ، ۸۵ ، ۳۰ و ۸۰ کیلومتری به ترتیب آیاش کاپلیجا، دوتلو کاپلیجا، ملیک شاه در چوبوک و مالیکوی در پولاتلی. حمام های آب گرم دارای ویژگی های سودمندی بوده و البته لذت بخش هستند.

  

4- پارک جنگلی آتاتورک

پارک جنگلی آتاتورک، یکی از مراکز تفریحی بسیار مهم در آنکارا تلقی میشود و دارای باغ وحش، چایخانه و محلهایی برای پیک نیک، می باشد و محصولات متنوعی نیزدر این پارک ترکیه تولید میکند. بسیاری از تفریحات آنکارا در حومه شهر قرار دارند و وسایل نقلیه عمومی برای دسترسی به آنها وجود دارد . برای این پارک اتوبوس، مینی بوس و قطار وجود دارد.

 

5- مسجد حاجی بایرام

یکی دیگر از 22 جاذبه های گردشگری آنکارا مسجد حاجی بایرام است. حاجی بایرام آنکارا بعد از معبد آگوستوس در محله اولوس قرار دارد و در اصل در سال ۱۴۲۷ ساخته شده و در کنار آرامگاه صوفی نامدار حاجی بایرام ولی بنیان گذار فرقه بایرامی واقع شده است. این مسجد توسط معمار سینان در قرن ۱۶ و توسط یکی از نوه های حاجی بایرام ولی در سال ۱۷۱۴ ساخته شده است. امروز این مسجد مشخصات مساجد قرن ۱۷ و ۱۸ را نشان می دهد. این مسجد از آجر و قطعات سبز رنگ ساخته شده در حال حاضر این مسجد برای مراسم رسمی و غیر رسمی استفاده می شود و غالبا عروس و دامادهای جوان از آن دیدار می کنند. مقبره حاجی بایرام در جنب محراب ساخته شده و این نمونه مقبره قرن پانزدهم است.

 

 6- موزه رادیو و تلویزیون

در موزه رادیو و تلویزیون ترکیه TRT آثار و ادوات مربوط به دوران آغازین فعالیت رادیو در ترکیه از جمله گرامافون ها و رادیو های قدیمی به نمایش گذاشته شده است. این موزه در ساختمان مرکزی هیات مدیره رادیو و تلویزیون ترکیه در منطقه اورن واقع شده است. موزه رادیو و تلویزیون روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه از ۱۱ صبح تا ساعت ۱۵ باز است.

برای دیدن بقیه بر روی لینک زیر کلیک کنید:

جاذبه های گردشگری آنکارا

 





می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف